Nettiaddiktin paluu

Melkein kaksi viikkoa ilman nettiä, facebookia ja blogipäivityksiä!!! Mutta sitten piti kyllä nousta aamuveneeseen ja suunnata kohti Neiraa.

H, K ja E jäivät Aille, kun A ja L lähtivät matkaan. Netti-ihmiset päättivät olla reissussa vähän pidempään ja yöpyäkin naapurisaaren Delfika 1:ssä, sillä Ai-saaren veneiden 2-3 tunnin viivähdys Neiran satamassa ei toki olisi riittänyt kaikkiin nettijuttuihin (mm. K:n ja E:n koulutodistusnumeroiden tsekkaamiseen ja nettipankkijuttuihin) ja jatkoyhteyksien selvittelemiseen (Susi Air:llako vaiko sittenkin Pelni-laivalla).

la neira 1 IMG_8556

Aamuseitsemältä banaanilaivalla kohti nettisaarta!

la neira 2 IMG_8560

Ai-saari (sateenkaaren päässä) jäi taakse.

la neira 3 IMG_8558

6-v:n mielikuvituksen tuotteita: Banda Besar -saaren kärjessä näkyi jonkun hollantilaisen jättinaama (sivuprofiili).

la neira 4 IMG_8588

Tulipalokorttelin jälleenrakennus oli täyttä päätä menossa pari viikkoa katastrofin jälkeen (näimme muuten lentokentän lähellä kadun varressa perheen, joka pesi saippuavedellä kärventyneitä muskottipähkinöitä myyntikuntoon ja arvasimme, mistä ko. pähkinät olivat peräisin).

la neira 5 IMG_8563

Lähdimme selvittämään lentolippujen ostomahdollisuuksia. Tämä Susi Air:n ainoa ”toimisto” löytyi erään omakotitalon tiloista. Valitettavasti vain lipunmyyjä oli juuri silloin lentokentällä, joten jatkoimme kävellen sinne.

la neira 6 IMG_8565

Kentältä oli juuri sattumoisin lähdössä Susi Air:n kone kohti Ambonia (näitähän menee siis ma-, ke- ja pe-aamuisin. Jäimme ihailemaan koneen lähtöä.

la neira IMG_8575

Sinne meni! Nyt voitiinkin lähteä etsimään sitä lentolipun myyjää, joka oli lähtenyt kotoaan kentälle. Valitettavasti vain myyjä oli ehtinyt lähteä takaisin kotiinsa sillä välin, kun ihmettelimme 12-paikkaisen pikkukoneen lentoa. Kun pääsimme takaisin ”toimistolle”, saimme tietää, että seuraavan kerran koneessa olisi 5 vapaata paikkaa vasta 17. päivä. Taitaakin olla parasta vain nousta Pelni-laivaan, joka menee Ambonille jo 12. päivä (eli 9 päivän päästä). Näin jää aikaa Ambonille pari viikkoa, jonka aikana ehtii hyvin vielä Papuallekin asti!!!

la neira IMG_8592

Pelni-toimisto.

la neira IMG_8594

Laivalippujen myyntipaikka olikin jo kiinni siinä vaiheessa, kun sinne ehdimme. No, aamulla uusi yritys ennen Ai-saarelle paluuta.

la neira IMG_8597

Rankkasade yllätti, mutta näitä vanhoja hollantilaisperäisiä talonrähjiähän Neirassa riittää sateensuojiksi.

la neira IMG_8601

Saimme ostettua Ai-saaren tytöille tuliaisiksi kyniä, vihkoja ja kynänterottimia (mallia Angry Birds, tosin epäilemättä piraattitavaraa).